I fredags höll jag i en kväll där vi bjudit in medlemmarna från Lärarförbundet Sorsele. Vi var 7 stycken, vilket inte var så illa med tanke på att vi är 50 medlemmar i Sorsele kommuns avdelning.

Det var det här kvällen innehöll.

Som utvärdering av kvällen bad jag de närvarande skriva 3 post-it lappar med ”En tanke, eller ett ord, något som var bra, och något som kan bli bättre med min redovisning”.

Då jag tog för mig av talutrymmet blev det inte så mycket tid för att dela erfarenheter men lite hann vi utbyta. Som att de i en klass på Sorseles skola använder Skype för att ha kontakt med brevvänner i Polen, eleverna kommunicerar på engelska. (@hogberg76). En lärare tog upp för och nackdelar med att använda appen Kahoot, och vi blev rörande överens om att det INTE är ute med väggtidningar. Vi enades även om att vi behöver besöka varandras klassrum. Det har vi velat länge, det är bara så svårt hitta tiden till det.

Jag bollade bollen vidare och hoppas på att det blir ett nytt pedagogiskt provrum, med en annan pedagogs tankar som inspirerar till nya tankar.

One Thought on “Ett pedagogiskt provrum

  1. inger stenlund on 31 maj, 2015 at 10:04 said:

    Vilket bra initiativ! Nästa gång kommer säkert fler… du vet ju det där med ”fredagsmys” 😉 Men… är detta med diskussioner/erfarenhetsutbyten inte något som ni pedagoger diskuterar under studiedagar/personalkonferenser???
    Och har ni möjlighet till ”handledning”???.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Post Navigation